петак, 31. март 2017.

IN MEMORIAM MIKE HALL 1981 – 2017

KO JE BIO MIKE HALL


Iako sam nameravao da novi post bude o sasvim drugoj temi, ova vest me šokirala i verujem ostavila dubok trag na sve ljubitelje ultramaratona. Ko je Mike Hall i čime se bavio? Zašto tugu oseća ceo ultramaratonski svet i zašto mu počast odaju i profesionalni i amaterski biciklisti? 


Mike je bio britanski biciklista koji se specializovao za ultramaratone bez podrške “self-supooorted races”. 


Pre dva dana trka Indian Pacific Wheel Race je ušla u svoju završnicu Kristof Allegaert je pretekao Mike i krenuo u odlučujući finiš, svi koji smo pratili smo se pitali da li će Kristof zadnjih 1000 km preći bez spavanja ili ne i da li će ga Mike prestići posle poslednjeg velikog uspona. Da li će Sarah Hammond ostati na trećem mestu? Kako se drži Kai Edel, Da li će Kim smanjiti razliku, i kako će Shell izdržati? Rešio sam da ustanem ranije da se spremim za vožnju bicikla i da oko 06:30.h vidim kako ko napreduje i šta se dešava, ali…..!

 Tužna vest, tragedija! Pre samo deset minuta, Mike-a je udario auto i ostao je na mestu mrtav. Osetio sam nemir, zašto kada čoveka i ne poznajem lično. Odgovor leži u tome da se bavimo istim sportom, da sam i ja na drumu i da ću za pola sata izaći na bicikl i da ću kada padne mrak opet biti na bicikli. Taj nemir me je sve vreme držao i dok sam se vraćao, pao je mrak, id ok sam vozio bicikl, više sam gledao iza sebe, nego ispred.  

Ko je bio Mike? 

Bio je učesnik, rekorder i pobednik mnogih trka: World Cycle Race 2012 (prvo mesto), Trans Am 2014 (prvo mesto), Tour Divide 2011 (jedanaesto mesto) i 2014 (prvo mesto), 24 časa MTB trka i organizator par ultramaratona od kojih je Transcontinental Race najpoznatija i koja je za četiri godine narasla višestruko i pretila da preuzme primat u svetu i po lepoti i po broju učesnika. Iako ga nisam lično poznavao, Mike je bio spreman da uvek odgovori na sva pitanja, da prenese svoje znanje. Upravo dok je odmarao uputio sam mu pitanje o biciklističkim rukavicama i njemu i drugima, zašto ih čas nose, a čas ne. Objašnjavao mi je Set up biciklista ultramaratonaca i njihovih bicikala.




Bavio se i dobrotvornim radom, naročito za Vijetnam gde je i organizovao mnoštvo događaja. Snimio je i jedan dokumentarni film “Inspired to Ride”. 

Ostaje sećanje na ovog čoveka koji je ostavio traga na celi ultramaratonski biciklistički svet i koji je uspeo svojom harizmom i uspesima da mnoge ljude povuče u te vode.  Mnogi su mu odali počast na svoj način. Kristof je odvezao do kraja, do Opere u Sidneju, fotografisao bicikl i napisao da nije završio trku. Neki su stavili Njegovu fotografiju na svoj FB profil, neki su upalili sveće na liniji starta TCR, ja sam se odlučio za post o velikoj inspiraciji i velikom biciklisti.

Нема коментара:

Постави коментар